Youtuberzy celebryci czyli potok fałszywych autorytetów


zdjęcie na licencji Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 Generic

Czy stado fałszywych autorytetów zalewa internet, aby uczynić ludzi jeszcze głupszymi?

Powiedzą ci co jeść, a czego nie jeść. Powiedzą ci na kogo głosować, jakich kosmetyków używać. Powiedzą ci kto jest dobry a kto zły. Podpowiedzą co jest trendy a co passé.

Jako że telewizja i gazety przestały być autorytetem dla młodego pokolenia, postanowiono wykorzystać internet do formowania młodych umysłów, za pomocą napędzanych ilością wyświetleń i subskrypcji, sieciowych bohaterów nowego pokolenia.

Najwyraźniej stara generacja telewizyjno-kinowych celebrytów zużyła się, więc postanowiono namnożyć nowy narybek idoli rodem z reality show emitowanych na MTV.

Owi idole odpowiedzą ci na ważkie pytania: Czy fajnie jest być gejem? Jak zorganizować domówkę (prywatkę)? Jaka gra komputerowa będzie na topie? oraz Jak żuć gumę?

Czasem przeprowadzą wywiad z psem, zniszczą pamiętnik na oczach widzów, a nawet doradzą jak strzelać z łuku do apokaliptycznej hordy zombie.

To że celebryci starej generacji nie grzeszą mądrością zdążyliśmy się przyzwyczaić, ale nie każdy ma świadomość tego, że youtuberzy celebryci często rozpowszechniają błędną wiedzę. Szkody wyrządzone w ten sposób mogą być spore. Zwłaszcza wśród młodych widzów, bez życiowego doświadczenia i naiwną wiarą w gatunek ludzki. Tak więc, im bardziej egoistyczny celebryta próbuje nas do czegoś przekonać, tym większa musi być nasza ostrożność, aby nie ulec błędnej ideologii.

Na szczescie nie wszyscy, którzy występują na youtubie są celebrytami. Zdarzają się również osoby dobrze poinformowane, które swoje rady oparły na własnym doświadczeniu i dogłębnej wiedzy. Mam nadzieje, że inteligentni internauci zdołają rozróżnić kto jest fałszywym autorytetem.


Licencja: zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie tylko dokładnych (dosłownych) kopii dzieła, niedozwolone jest jego zmienianie i tworzenie na jego bazie pochodnych. Cytowanie dozwolone.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s