Katastrofa samolotu Germanwings w Alpach jest wykorzystywana do promowania zdalnie sterowanych samolotów. Co się stanie jeśli ktoś niepowołany przejmie kontrolę nad takim samolotem?

terminator
zdjęcie na licencji: Creative Commons Attribution 2.0 Generic

Wykorzystując strach opinii publicznej i niepotwierdzone śledztwem spekulacje na temat przyczyn katastrofy samolotu linii Germanwings w Alpach, rozpoczęto kampanie mającą na celu zachęcanie do instalowania w samolotach urządzeń, umożliwiających zdalne sterowanie maszyn w przypadku awarii lub braku kontaktu z pilotami samolotu.

http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,404840,system-ktory-przejmie-sterowanie-samolotem-testowany-byl-na-podkarpaciu.html
http://tvn24bis.pl/otwarcie-dnia,116,m/dwoch-pilotow-w-kokpicie-tylko-tymczasowo-przyszlosc-nalezy-do-samolotow-zdalnie-sterowanych,528916.html
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/zdalne-sterowanie-samolotow-reakcja-na-katastrofe-germanwings,533721.html

W erze elektroniki naszpikowanej backdoorami NSA, jest to wysoce niebezpieczna idea niosąca za sobą potencjalne zagrożenia.

Co jeśli kontrolę nad samolotem przejmą osoby o złych intencjach? Samolot może stać się zdalnie sterowanym pociskiem o zasięgu zależnym od ilości paliwa w zbiornikach.

W 1986 roku na rynku amerykańskim swoją premierę miał horror science fiction pod tytułem „Maksymalne przyspieszenie”.

Pewnego dnia obok Ziemi przelatuje kometa, w skutek czego na powierzchni Ziemi urządzenia mechaniczne i elektryczne zaczynają się buntować przeciwko ludziom atakując ich w celu zabicia. Samoloty spadają na ziemię, samochody rozjeżdżają ludzi, urządzenia elektryczne rażą śmiertelnie prądem ich użytkowników.

Ta nierealna dziś wizja, może okazać się realna wraz z zapoczątkowaniem ery internetu rzeczy, oraz instalowania zaawansowanych komputerów sterujących w takich urządzeniach jak winda, traktor czy choćby zapora wodna.

Wchodzimy w erę zaawansowanych robotów wojskowych, dronów i samolotów bezzałogowych. Kwestia czasu będzie tylko gdy opętani ideą panowania nad przeciwnikiem ludzie zaczną uzbrajać te urządzenia w broń ostrą.

Czy grozi nam bunt maszyn? Czy maszyny uzyskają samoświadomość? Na obecnym etapie rozwoju techniki jest to niemożliwe. Lecz zagrożenie wynika z wszechobecnych backdoorów, które można wykorzystać do przejęcia kontroli nad urządzeniami i wykorzystania ich przeciwko ludziom.

Nie należy ulegać złudzeniom, że panujemy nad sytuacją. Ci którzy są producentami urządzeń elektronicznych są tak naprawdę „kontrolerami” tych urządzeń, ponieważ tylko oni posiadają wiedzę o ukrytych backdoorach. To firmy technologiczne trzymają w szachu cywilizacje uzależnione od elektroniki.

Czy w związku z tym powinniśmy wrócić do technologi analogowej, odłączyć wszystkie urządzenia od internetu, i regulować ich prace drewnianą korbką. Odpowiedz brzmi: tak, ale tylko w przypadku obiektów i urządzeń o strategiczny znaczeniu.

Ciekawe linki:
https://pracownia4.wordpress.com/2015/03/31/katastrofa-germanwings-niepelna-historia/
http://www.dw.de/po-katastrofie-samolotu-germanwings-niemcy-dyskutują-o-tajemnicy-lekarskiej/a-18352216


Licencja: zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie tylko dokładnych (dosłownych) kopii dzieła, niedozwolone jest jego zmienianie i tworzenie na jego bazie pochodnych. Cytowanie dozwolone.
Zdjęcie:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Comic-Con_2004_-_Terminator_statue.jpg

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s